Centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet

Blog de Fisioesport Ripollet

Blog dedicat a donar informació sobre el centre, informar sobre patologies neuromusculoesquelètiques i estudis científics relacionats amb la fisioteràpia.

Per què patim lesions als peus i als bessons?

Escrito por fisioesportripollet 22-06-2017 en lesiones. Comentarios (0)

Actualment es pateixen moltes lesions en la zona de bessons, soli i zona plantar del peu i la cama. En la pràctica del pàdel és freqüent utilitzar la zona anterior del peu (avantpeu), ja sigui per fer desplaçaments ràpids o canvis de direcció, juntament amb moviments laterals per colpejar la pilota o bé realitzar els moviments de Split-step ( també conegut en el tenis) on realitzem uns petits salts quan l’adversari colpeja la pilota per posicionar-nos bé quan arribi la pilota. Tots aquests moviments requereixen d'una gran activació de bessons i soli i solen ser molt freqüents durant un partit de pàdel. És per aquest motiu que es poden originar problemes com sobrecàrregues als bessons o al soli, trencaments de fibres ( la típica pedrada) o bé provocar una fascitis plantar.

Des de el centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet recomanem un treball específic d’aquesta musculatura si l'esportista té tendència a patir sobrecàrregues en aquestes zones.  Un treball de fisioteràpia permetrà relaxar aquesta musculatura i fer un treball de prevenció i enfortiment. Aquesta prevenció contribuirà a evitar lesions més greus com poden ser un trencament de fibres que provocaria estar fora de les pistes un mínim de tres setmanes.

Estudio presurométrico y biomecánico del pié en el pàdel. Priego, jl.. 2014



Córrer és dolent per als teus genolls? Potser no és tan dolent.

Escrito por fisioesportripollet 15-06-2017 en artículo. Comentarios (0)

Aquest 2017 es va fer una revisió d'estudis sobre l'artrosi de genoll en corredors i persones sedentàries. Recordar que l'artrosi és una malaltia que afecta amb el desgast del cartílag, part que envolta i protegeix les articulacions.

En total, es van revisar 25 estudis amb 125.810 persones. Els resultats van mostrar que només el 3,5% de les persones que corren per oci tenien problemes d'artrosi en genoll o maluc.
Aquest resultat és una proporció molt baixa si es compara amb les persones sedentàries, entre les que un 10.2% de les que no corrien patien problemes d'artrosi.

Seguint aquests resultats es podria dir doncs que córrer evita problemes d'artrosi?

Si comparem el grup de persones sedentàries amb persones que corren amb l'objectiu de fer una mica d'esport la resposta és sí però no sempre. Els atletes o exatletes de nivell professional tenen més risc de patir aquests problemes (un 13.3%) comparat amb aquells que no fan res o que corren per oci. Segons els estudis, tenen més risc de patir aquests problemes aquelles persones que corren una mitjana de 92 km a la setmana.

En conclusió, córrer per oci o salut és més beneficiós per als problemes d'artrosi comparat amb les persones sedentàries.

Per a més informació visiti el centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet. Valorem, tractem i recomanem consells per a evitar i disminuir aquests dolors.


The Association of Recreational and Competitive Running With Hip and Knee Osteoarthritis: A Systematic Review and Meta-analysis” (J Orthop Sports Phys Ther 2017;47(6):373-390. doi:10.2519/jospt.2017.7137

https://www.niams.nih.gov/Portal_en_espanol/Informacion_de_salud/Artritis/osteoartritis_ff_espanol.asp