Centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet

Blog de Fisioesport Ripollet

Blog dedicat a donar informació sobre el centre, informar sobre patologies neuromusculoesquelètiques i estudis científics relacionats amb la fisioteràpia.

PREPARA LA MARATÓ DE BARCELONA 2018

Escrito por fisioesportripollet 05-12-2017 en Productos. Comentarios (0)

Marató de Barcelona

Pack per a preparar al màxim la marató de Barcelona 2018.

Per tal que puguis entrenar i rendir al 100% proposem un abonament de fisioteràpia per poder relaxar i descarregar les teves cames durant aquest mesos previs a la marató de Barcelona.

Què cal fer?

-Inscriure's a la marató de Barcelona 2018

-Comprar un abonament de 5 o 10 sessions de fisioteràpia

-Venir a buscar el pack REGAL amb productes:

Què inclou?

El Pack Marató 2018 inclou:

  • 1 Bossa marca Nustrisport
  • 2 Barretes energètiques de la marca Nutrisport
  • 2 Barretes energètiques de la marca Push Bars
  • Pack OXD:
  •  • 1 gel de Calor normal marca OXD 10ml
  •  • 1 gel de Calor Intens marca OXD 10ml
  •  • 1 gel de Fred normal marca OXD 10ml
  •  • 1 gel de Fred Intens marca OXD 10ml
  •  • 1 gel d'Àrnica marca OXD 10ml 
  •  • 1 Gel de dutxa refrescant de 200 ml de la marca OXD
  • Pack Nutrifit Ripollet:
  •  • Complex vitamínic de 25ml E-Lite o BCAA
  •  • Gel energètic Victory Endurance o Amix
  •  • Recuperador proteic Whey de VitoBest 
  •  • Barreta energètica Victory Endurance o Amix
  •    • 10% descompte en productes de la botiga Nutrifit Ripollet
  • En acabar la marató obtindràs un massatge relaxant de cames GRATUÏT en el nostre centre per la setmana següent de la Marató de Barcelona. Massatge relaxant de 40 minuts. Com ho has de fer? Has de fer una publicació teva de la marató al teu Instagram i cites el nom de @fisioesportripollet. En el cas de no tenir Instagram pots fer el mateix en Facebook o bé ensenyar-nos la medalla o el dorsal de la Marató de Barcelona el dia del massatge.

*Es recomana tenir precaució amb els productes recuperadors i energètics si és al·lèrgic a algun aliment. En cas de dubte i saber perquè serveix, preguntar a les marques Nutrisport, Push Bars o bé a Nutrifit Ripollet sobre els seus productes. Aquests productes no són substitutius de cap aliment ni dieta i es recomana fer un ús coherent.



Leer más: http://www.fisioesportripollet.com/marato-de-barcelona/

La maledicció del encreuat anterior. Realment fem una bona recuperació?

Escrito por fisioesportripollet 28-09-2017 en artículo. Comentarios (0)

Milik, el jugador del Nàpols ha patit aquest passat cap de setmana un nou trencament del lligament encreuat anterior (LCA) del genoll dret. És el segon cop que se'l trenca en menys d'un any. No és una lesió sorprenent en el futbol però el que sí va ser sorprenent va ser la seva accelerada recuperació, ja que en 4 mesos ja estava jugant un altre cop.


Un jugador d'elit acostuma a tornar a jugar entre els 6 i els 9 mesos posteriors a la lesió, en canvi, Milik ho va fer al cap de 4 mesos. L’estudi de Grindem en el 2016  demostra que els pacients que tornen després de 9 mesos tenen un 51% menys de possibilitats de patir un nou trencament de lligament encreuat anterior. També s'ha demostrat que tornar abans dels 6 mesos sol provocar una asimetria i un dèficit de la cama en els 2 anys post intervenció. Tornar a competir al cap de 4 mesos és molt arriscat i les probabilitats de lesió són extremadament altes.


Una operació de lligament encreuat requereix complir amb uns terminis de recuperació per reduir el risc de recaiguda. En aquest sentit, diversos estudis que mostren que els atletes que han patit un trencament de LCA i practiquen esports que requereixen salts o pivotatges necessiten un termini de 2 anys perquè la plàstia del lligament estigui totalment estable. D'altra banda, l'estudi Paterno al 2014 fet sobre una base de 68 pacients mostra que el 29% dels que van ser intervinguts van patir una segona lesió durant els següents dos anys (el 9% dels esportistes es van tornar a lesionar la mateixa cama i un 20% es van trencar el lligament encreuat de la cama contrària).

Cal posar sobre la taula que actualment no es compleixen els terminis de recuperació en l'esport d'elit. Molts dels esportistes professionals tornen a la practica abans dels 9 mesos de recuperació i de manera poc progressiva. La recomanació en general és que després de patir una operació d'aquesta magnitud es faci una tornada a l'esport molt progressiva i amb poca càrrega en els primers dos anys cosa que en l'esport d'elit és força difícil de complir i explicaria moltes recaigudes. Tot i això, cal respectar els terminis al màxim per patir les mínimes conseqüències. 


Bibliografia:

Incidence of Second ACL Injuries 2 Years After Primary ACL Reconstruction and Return to Sport. Mark V. Paterno. et al. Am J Sports Med. 2014

Simple decision rules can reduce reinjury risk by 84% after ACL reconstruction: the Delaware-Oslo ACL cohort study. Grindem H, et al. Br J Sports Med. 2016.

Do Patients Failing Return-to-Activity Criteria at 6 Months After Anterior Cruciate Ligament Reconstruction Continue Demonstrating Deficits at 2 Years? Nawasreh Z, et al. Am J Sports Med. 2017.





Lesions més freqüents en la pràctica del pàdel

Escrito por fisioesportripollet 03-07-2017 en artículo. Comentarios (0)

lesiones padel

Un estudi realitzat amb 131 jugadors actius de pàdel (107 homes i 24 dones entre 50 i 66 anys) va mostrar que les lesions més freqüents en aquest esport són:

  1. Epicondilitis o colze de tenista: un 29.8% dels jugadors enquestats la pateixen
  2. Zona lumbar: 27,5%
  3. Genoll: 22,9%
  4. Trencament de fibres als bessons (pedrada): 22,1%
  5. Espatlla: 20,6% dels jugadors

Segons un altre estudi, en aquest cas realitzat sobre 60 jugadors actius amb una mitjana de 38.98 anys, mostrava que les lesions més comuns en sèniors continua sent la de colze, seguida per lesions al genoll i lumbars. En canvi, els jugadors més joves patien més a la zona lumbar (23.3%) i els genolls ( 20%) per davant de la de colze (10%).

Les lesions al genoll poden ser causades per torsions en els canvis de direcció, males caigudes o sobrecàrregues en aquesta articulació.

Les lesions al colze i espatlla són les més típiques en l’extremitat superior i poden venir provocades per una mala tècnica a l'hora de colpejar o rematar, així com per un abús en l'ús d'aquesta tècnica amb una elevació de la càrrega en molt poc temps.

Finalment, les lesions de tronc més freqüents les trobem a la zona lumbar. Zona on es pateix més jugant a pàdel. Realitzar cops amb posicions compromeses juntament amb un baix to muscular lumbar i gluti poden ser algunes de les causes.

Pel que fa als riscos de patir aquestes lesions, aquests poden venir determinats per l'edat, la manera de jugar, l’estat físic, una poca prevenció i l'índex de massa corporal de cada jugador.



Epidemiology and prevention strategies for the musculoskeletal injuries in the paddle-tennis sènior players. R.Castillo-Lozano 2015.

A comparison musculoskeletal injuries among junior and sènior paddle-tennis players. R. Castillo-Lozano. 2015


Per què patim lesions als peus i als bessons?

Escrito por fisioesportripollet 22-06-2017 en lesiones. Comentarios (0)

Actualment es pateixen moltes lesions en la zona de bessons, soli i zona plantar del peu i la cama. En la pràctica del pàdel és freqüent utilitzar la zona anterior del peu (avantpeu), ja sigui per fer desplaçaments ràpids o canvis de direcció, juntament amb moviments laterals per colpejar la pilota o bé realitzar els moviments de Split-step ( també conegut en el tenis) on realitzem uns petits salts quan l’adversari colpeja la pilota per posicionar-nos bé quan arribi la pilota. Tots aquests moviments requereixen d'una gran activació de bessons i soli i solen ser molt freqüents durant un partit de pàdel. És per aquest motiu que es poden originar problemes com sobrecàrregues als bessons o al soli, trencaments de fibres ( la típica pedrada) o bé provocar una fascitis plantar.

Des de el centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet recomanem un treball específic d’aquesta musculatura si l'esportista té tendència a patir sobrecàrregues en aquestes zones.  Un treball de fisioteràpia permetrà relaxar aquesta musculatura i fer un treball de prevenció i enfortiment. Aquesta prevenció contribuirà a evitar lesions més greus com poden ser un trencament de fibres que provocaria estar fora de les pistes un mínim de tres setmanes.

Estudio presurométrico y biomecánico del pié en el pàdel. Priego, jl.. 2014



Córrer és dolent per als teus genolls? Potser no és tan dolent.

Escrito por fisioesportripollet 15-06-2017 en artículo. Comentarios (0)

Aquest 2017 es va fer una revisió d'estudis sobre l'artrosi de genoll en corredors i persones sedentàries. Recordar que l'artrosi és una malaltia que afecta amb el desgast del cartílag, part que envolta i protegeix les articulacions.

En total, es van revisar 25 estudis amb 125.810 persones. Els resultats van mostrar que només el 3,5% de les persones que corren per oci tenien problemes d'artrosi en genoll o maluc.
Aquest resultat és una proporció molt baixa si es compara amb les persones sedentàries, entre les que un 10.2% de les que no corrien patien problemes d'artrosi.

Seguint aquests resultats es podria dir doncs que córrer evita problemes d'artrosi?

Si comparem el grup de persones sedentàries amb persones que corren amb l'objectiu de fer una mica d'esport la resposta és sí però no sempre. Els atletes o exatletes de nivell professional tenen més risc de patir aquests problemes (un 13.3%) comparat amb aquells que no fan res o que corren per oci. Segons els estudis, tenen més risc de patir aquests problemes aquelles persones que corren una mitjana de 92 km a la setmana.

En conclusió, córrer per oci o salut és més beneficiós per als problemes d'artrosi comparat amb les persones sedentàries.

Per a més informació visiti el centre de fisioteràpia Fisioesport Ripollet. Valorem, tractem i recomanem consells per a evitar i disminuir aquests dolors.


The Association of Recreational and Competitive Running With Hip and Knee Osteoarthritis: A Systematic Review and Meta-analysis” (J Orthop Sports Phys Ther 2017;47(6):373-390. doi:10.2519/jospt.2017.7137

https://www.niams.nih.gov/Portal_en_espanol/Informacion_de_salud/Artritis/osteoartritis_ff_espanol.asp